Monday, September 08, 2008

8.8.08 (Mon) - Provokasi Melampau Bulan Puasa (Di Rantau Orang)

Ada la sorang kawan tu kan, sebab dia jeles tak dapat pegi Dubai dia hantar gambar ABC kat I. Di tengah-tengah panas terik mentari Dubai bulan puasa ni, tanpa sedikit pun rasa belas kasihan, ada ke patut dia hantar gambar 'membunuh' tu kat I! Cuba you ols pikir patut ke tak patut?? Ish ish ish...

Ooo dia ingat ABC takde kat Dubai eh. I lupa nak cakap. Jumaat hari tu masa pegi Ski Dubai kat MOE tu sempat gak I ambil beberapa kepal ais. Pas tu I bubuh kacang, jagung, cendol, pas tu tambah susu cair/santan, sirap dan gula melaka sikit. Perrgh...inilah hasilnya!!!

Nak lebih 'ummph' I bubuh ais krim satu scoop...yumm yumm...

Pas tu tambah cincau lagi...

Slurppp...sedap bangat ABC Ski Dubai ni...!

Tak cukup dengan ABC, ada ais Iebih-lebih tu I siap buat cendol lagi...3 jenis!

Cendol biasa

Cendol Kacang & Jagung

Sempat pulak I tanak pulut, buat cendol pulut...waduss...

Pas tu rasa macam nak minum cendol ngan straw, I tambah air sikit. Pas tu sedut slurppp...

You ols bayangkan la bila cendol madu yang sedap tu meresap kat kerongkong arghhh...tak boleh digambarkan! Tambah lagi dengan kacang dan jagung melalui anak tekak...perrghh sangat membunuhh!!!

Balik Mesia tahun depan, nak beli ice grater satu bawa balik Dubai. Puan koordinator makanan bazaar Ramadhan Dubai, I dah chup nak meniaga ABC Ski Dubai Domestic Engineer taw. Jangan lupa.

p/s - Puas ati aku.

12 comments:

rumahriri said...

ini macam punya jualan mau laah I ngan Mahadi habis lagi banyak kalu pegi pasar ramadhan ... ckckckck ........

domestic engineer said...

Ok Riri, mau beli ABC n cendol?Booking siap-siap dari tahun ni lagi untuk tahun depan ok. :))

Eza said...

Kalau u di Dubai terliur, I kat Malaysia tengok ni pun dan rasa haus.. ish..ish.. bulan puasa pulak tu..tak baik betul!

mother of two said...

ABC special letak jagung banyak skit kak.

domestic engineer said...

Memang tak baik kan tapi nak buat camana. Nak lepaskan rindu dendam kat ABC n lepas gerammm skali...he he

DaNaSh said...

Hebat penangan ABC..ditambah DEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ>>> x cukup satu set alphabet in order to describe it...

domestic engineer said...

ABC special letak jagung banyak siap (tahun depan...)! hik hik

domestic engineer said...

Tu la Naza time2 macam nih la baru terasa nikmatnya. In other words, sometimes you have to be away in order to appreciate things.

eiyda said...

Terliur wehh..Tak dapat2 makan ABC lagi semenjak posa tahun ni..hik hik hik

domestic engineer said...

Eiyda, jom bisnes ABC n cendol tahun depan yuk :)

Boss Dom Engr said...

Tahun depan puasa masa tgh peak Summer.....klu ABC msti laku ni....

domestic engineer said...

Ok Yang, by then kot2 dah ada H5 ke H6 ke, kita buka satu stall eh...:)